Silva, Rosângela Siqueira daOliveira, Samara de Magalhães2020-06-162024-09-262020-06-152020-06-162018-01-08AZZI, Riolando. Os salesianos no Brasil: à luz da história. São Paulo: Ed. Salesiana Dom Bosco, 1983. ELIADE, Mircea. O sagrado e o profano: a essência das religiões. Trad. de Rogério Fernandes. 3º ed. São Paulo: Martins Fontes, 2010. CARNEIRO, Samara Magalhães. Pedagogia Salesiana de Dom Bosco e Educação Inclusiva. Tese (doutorado em Ciências da Educação). Asunción: Universidad Americana. Presencial y Virtual, 2015. GOMES, Rosangela S. A festa do boi-bumbá no Amazonas: instrumento pedagógico na composição e manutenção da identidade cultural do jovem amazônico. Dissertação (mestrado em Ciências da Religião). Goiânia: PUC-GO, 2010. SANTOS, Manoel Isaú Souza Ponciano dos. As escolas sob regime de internato e o sistema salesiano de educação: luzes e sombras na prevenção à violência em educação. São Paulo: Salesiana Dom Bosco, 2000. SCARAMUSSA, Tarcísio. O Sistema preventivo de Dom Bosco: um estilo de educação. 3º ed. São Paulo: Ed. Salesiana de Dom Bosco, 1984. SOUZA, M de Melo. E. Reis negros no Brasil escravista: História da festa de coroação do Rei do Congo. Belo Horizonte: UFMG. 2002.1981-0326https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/5912This article examines the characteristic of the religious feast on the basis of the Silesiana pedagogical proposal in the context of modernity and new paradigms in the individual / society relations, as well as the religious mobility of João Melquior Bosco, which points to actions and motivations in educational field Which somehow make the perception of social problems as individual problems. In the context of Salesian pedagogy, as an edu-cation of an inclusive dimension, that is, the one that has the function and disposition based on Christian values, of affectivity that converge to the integral valorization of the family, is still a deeply important model in Brazil. And in some way we could say that the dimensions between contemporary religious festivals and educational action pro-foundly influence the construction of new identities. Keywords: Party; Religious; Salesian Pedagogy.Acesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/FestaReligiosidadePedagogiaSalesianaA Festa como espaço de interação na Obra Educativa SalesianaThe party as space of interaction in the Salesian educational workArtigo de PeriódicoEducação