A internet como recurso pedagógico: comunicação e interação para além dos muros da escola

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade do Estado do Amazonas

Resumo

The text presents a study about a work of Scientific Initiation carried out in partnership with the Foundation for Research Support of the State of Amazonas - FAPEAM, in a public school in the city of Manacapuru-Am. This is a brief investigation, through Qualitative and Quantitative research, developed with students and teachers of the final years of Elementary School, whose objective was to investigate the possibilities and challenges of using the Internet as an auxiliary learning tool. The approach used for data collection was content analysis, through a set of techniques that complete, help to explain and systematize the messages of this content, through logical and justified deductions, which allows a profiling and Their relationship with network technology and its practices. Briefly, it approaches points of view based on the conceptions of different theorists about the use of the internet within the school space, highlighting the ways and possibilities of the web tool, with the intention of favoring communication between students and teachers. KEYWORDS: internet; search; information; learning.

Descrição

Citação

FAGUNDES, L. C. Informática e Educação in Idéias, n.4. Governo do estado de São Paulo: São Paulo, 1994. FREIRE,P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra (coleção Leitura), 1996. LÉVY, P. As tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. Rio de Janeiro: Editora 34, 1993. MORAN, J. M. A Educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Campinas: Papirus, 2007. POZO, J. I. A Sociedade da Aprendizagem e o Desafio de Converter Informação e Conhecimento. Pátio-Revista Pedagógica, n.31, p.8-11, 2004. SANCHO, J. M. Para uma tecnologia educacional. Trad. Beatriz Affonso Neves. Porto Alegre: ArtMed. 2001. SNYDERS, G. Alunos Felizes: Reflexão sobre a alegria na escola a partir de textos literários. Rio de Janeiro, Ed. Paz e Terra, 1993. VYGOTSKY, L. S. A Formação Social da Mente. Martins Fontes: São Paulo, 1989.

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Acesso Aberto