Ensino da história: refletindo a partir da experiência do estágio docente

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade do Estado do Amazonas

Resumo

This study originated from the experiences of Supervised Internships in History where we discuss and articulate local history in classroom debate. It presents the experience of the workshop-classes with video presentations to the students of the Federal Institute of Amazonas – Parintins campus - IFAM with the discussions of the theoretical references worked in the classroom. The article goes through the experience of the internship highlighting the multiple ways of teaching history starting from themes of history articulating internal spaces and external environments of the school space, involving students in the historical process in which they live, valuing them as historical subjects and encouraging critical historical analysis.

Descrição

Citação

Tavares,Lincoln dosa Santos. Ensino da História refletindo a partir da experiência do estágio docente. 2020. 16f. TCC (Graduação em Licenciatura Plena em História) - Universidade do Estado do Amazonas, Parintins. 2020.

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por