Editora UEA - Livros
URI permanente para esta coleçãohttps://ri.uea.edu.br/handle/riuea/2395
Navegar
4 resultados
Resultados da Pesquisa
Item Ian en Parintins: El país de la magia - V. 8(Universidade do Estado do Amazonas, 2024-12-31) Araujo, Cleusa Suzana Oliveira de; Silva, Megara Barbosa da; Santos, Marcos Roberto dos; Costa, Nayara Ferreira; Sousa, Sabrina Sinara Portela de; Beltrão, Isabel do Socorro Lobato; Silva, Adailton Moreira da; Albuquerque Jr., Erivelton Santiago de; Carvalho, Francinete Bandeira; Aquino, Emilly de Sousa; Miranda, Vitoria Oliveira; Almeida, Mathias Bernard Lira de; Cantuário, Pedro Henrique de Oliveira; Cordeiro, Yasmin RibeiroEsta proposta está comprometida com a popularização da Ciência e a Divulgação Científica, ela está adaptada a uma linguagem acessível condizente com o gênero textual proposto, a HQ. Conta com a inclusão de outros tipos de linguagem que se complementam, de forma multimodal, para formar sentidos, como o texto verbal, as imagens, as cores e linguagens tecnológicas como QR-Codes que direcionam o leitor a materiais extras que possibilitam novas perspectivas de inserção social, científica, tecnológicas e linguísticas.Item Ian in: Parintins, the magic land - V. 8(Universidade do Estado do Amazonas, 2024-12-31) Araújo, Cleusa Suzana Oliveira de; Silva, Megara Barbosa da; Santos, Marcos Roberto dos; Costa, Nayara Ferreira; Sousa, Sabrina Sinara Portela de; Beltrão, Isabel do Socorro Lobato; Silva, Adailton Moreira da; Albuquerque Jr., Erivelton Santiago de; Carvalho, Francinete Bandeira; Aquino, Emilly de Sousa; Miranda, Vitoria Oliveira; Almeida, Mathias Bernard Lira de; Cantuário, Pedro Henrique de Oliveira; Cordeiro, Yasmin RibeiroEsta proposta está comprometida com a popularização da Ciência e a Divulgação Científica, ela está adaptada a uma linguagem acessível condizente com o gênero textual proposto, a HQ. Conta com a inclusão de outros tipos de linguagem que se complementam, de forma multimodal, para formar sentidos, como o texto verbal, as imagens, as cores e linguagens tecnológicas como QR-Codes que direcionam o leitor a materiais extras que possibilitam novas perspectivas de inserção social, científica, tecnológicas e linguísticas.Item Ian em Parintins: A Terra da Magia - V. 8(Universidade do Estado do Amazonas, 2024-12-31) Araújo, Cleusa Suzana Oliveira de; Silva, Megara Barbosa da; Santos, Marcos Roberto dos; Costa, Nayara Ferreira; Sousa, Sabrina Sinara Portela de; Beltrão, Isabel do Socorro Lobato; Silva, Adailton Moreira da; Albuquerque Jr. ,Erivelton Santiago de; Carvalho, Francinete Bandeira; Aquino, Emilly de Sousa; Miranda, Vitoria Oliveira; Almeida, Mathias Bernard Lira de; Cantuário, Pedro Henrique de Oliveira; Cordeiro, Yasmin RibeiroThis proposal is committed to the Popularization of Science and Scientific Dissemination, it is adapted to an accessible language consistent with the proposed textual genre, the comic book. It includes other types of language that complement each other in a multimodal way to form meanings, such as verbal text, images, colors and technological languages such as QR-Codes that direct the reader to extra materials that enable new perspectives of social, scientific, technological and linguistic insertion.Item Divulgação científica: teorias e práticas para o ensino de ciências no Amazonas(Universidade do Estado do Amazonas, 2019-11-14) Rendeiro, Manoel Fernandes Braz; Gonçalves, Carolina Brandão; Araújo, Cleusa Suzana Oliveia de; Carvalho, Francinete Bandeira; Magalhães, Cíntia Emanuelly Ramos; Mateus, Wagner de Deus; Almeida, Elder Tânio Gomes de; Cleusa Suzana Oliveira de Araújo; Carolina Brandão Gonçalves; Cíntia Emanuelly Ramos MagalhãesThis book is composed of 7 chapters that have as object of study the following subjects: information and communication technologies, the scientific journals supported by the Internet, the Museums as spaces of interlocution of knowledge and constitutors of dialogues between the past and the present in its dimension with Science and the use of videos in the school context produced by the students themselves to learn the scientific contents.