Editora UEA

URI permanente desta comunidadehttps://ri.uea.edu.br/handle/riuea/2355

A Editora da UEA atua de maneira estratégica e articulada com os profissionais de ensino e pesquisa da instituição a fim de construir um catálogo de livros e periódicos pautado na relevância acadêmica e social, na qualidade e na atualidade da produção bibliográfica produzida no âmbito da Universidade e/ou por autores de instituições parceiras.Por meio de seu corpo técnico, edita obras de natureza acadêmica, científica e cultural nas diversas áreas do conhecimento, sobretudo, aquelas resultantes de pesquisas especializadas, promovidas e/ou desenvolvidas na UEA ou com parceria desta. Desta forma, a Editora Universitária da Universidade do Estado do Amazonas assume para si os compromissos de auxiliar no suprimento de bibliografias para o ensino - em especial, o universitário - e construir um espaço de integração entre o saber científico produzido no âmbito da Universidade e os principais centros de difusão/ produção intelectual e cultural do Brasil. A Editora responsabiliza-se também pela distribuição e comercialização de sua produção editorial no circuito universitário e no mercado editorial nacional e internacional sob a forma de convênios e parcerias com agências de fomento nacionais e internacionais, e estabelecendo intercâmbio bibliográfico com outras editoras universitárias, bibliotecas e entidades congêneres.

Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 7 de 7
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Monitoramento dos índices Educacionais do Estado do Amazonas 2019-2021
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2023-05-22) Teixeira, Elton Pereira; Souza, Ranniery Mazzilly Silva de; Oliveira Junior , Nilson José de; Medeiros, Rafael Lima
    This study was prepared by students and graduates of the School of Social Sciences - ESO/UEA, supervised and oriented by professors of the Public Policy Observatory of the Amazonas State University -OPP/UEA. This research report aims to contribute to the dissemination of knowledge about the little explored theme in academia and society: the Age-Serial Gap Rate (TDI).
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Espaço Primatas: educando em prol dos macacos amazônicos
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2023-04-28) Souza, Luciane Lopes de; Oliveira, Eulerson Xavier de; Santos, Lorena Sarmento dos; Santos, Paulo Eduardo Braz dos
    The book arose from the experiences conducted through the Primates Project and its extension activities in the city of Manaus, Amazonas. The Primates Project (PPUEA) was created in 2017 by a team from the Higher Normal School (ENS) of the Amazonas State University (UEA), as a way to direct research and extension studies aimed at producing greater knowledge about the life of the monkeys of the Amazon rainforest and alert to the conservation of nature, the monkeys' home, as well as our entire biodiversity. This work is a proposal for Environmental Education to be applied in schools and experienced by students in a playful and fun way, without excluding the basic knowledge needed to raise the awareness of the school community to protect the environment, including the fauna and flora of our region. We believe that the contents addressed in this book will add more knowledge to science teachers, enriching their classes and their out-of-class activities, since these contents can be used in the classroom in the context defined by the teacher, provoking the scientific curiosity of students about the theme in question. Moreover, we consider this work a didactic alternative for use also in non-formal spaces (such as zoos or parks), in order to involve the whole society in the quest for conservation.
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Educação, trabalho e cidadania: perspectivas produtivas e emancipatórias
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2022-12-30) Andrade, Alexandra Nascimento de
    This book is part of the Lato Sensu Postgraduate Course in Educational Technologies for Teaching in Professional and Technological Education (EPT), by the Superior School of Technology of the Amazonas State University (EST/UEA) in partnership with the Amazonas Technology Education Center (CETAM), with the aim of enabling education professionals to work in Vocational and Technological Education (EPT).
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Formação de professores: histórias de vida, experiências de estágio e iniciação científica
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2022-12-31) Pesqueira, Adna Nascimento; Carvalho, Guiomar Lima de; Gonçalves, Ana Paula dos Reis; Aikawa, Monica Silva; Aquino, Cathlen Coelho de; Rotondano, Érica Vidal; Dias, Daiane da Silva; Soares, Dyagni Brahmacari Ribeiro; Araujo, Cleusa Suzana Oliveira de; Lima, Osmarina Guimarães de; Santos, Efrain da Silva; Nascimento, Maria Evany do; Silva, Fernanda Souza da; Praia, Giovanna Pinto; Machado, Andrezza Belota Lopes; Uchôa, Isaura Thainá da Silva; Menezes, Ismael Gomes de; Silva, Victor Leandro da; Ribeiro, Maria Franciná Lira; Silva, Vanderlete Pereira da; Sousa, Marcos Bezerra de; Araújo, Cristina Carvalho de; Sinfronio, Odelice Alves; Menezes, Maria Quitéria Afonso; Esquerdo, Rosinalva Ferreira; Machado, Andrezza Belota Lopes; Moreira, Rute Maia; Matos, Maria Almerinda de Souza; Moreira, Rosilei Cardozo; Cruz, Ana Claudia da Silva Oliveira da; Pessoa, Enicelmo Pereira; Nogueira, Eulina Maria Leite; Gomes, Francisco Leugênio; Paulino, Valcineide dos Santos Malta
    This book contains texts by professors and academics from the courses of Escola Normal Superior, from Universidade do Estado do Amazonas – UEA. Fruit of two movements in university education and justifying the division of the book into two parts: the first is entitled Degree in Pedagogy and Degree in Portuguese Language and the second, Degree in Mathematics – On-Site System Mediated by Technology (SPMT/UEA 2006-2011).
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Jornadas do conhecimento: artesanias da formação do(a) formador(a) nos cotidianos escolares
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2021-11-30) Eglê Betânia Portela Wanzeler; Maria Quitéria Afonso; Maria das Graças Medeiros Borges; Raquel Maia Mattos; Tharcísio Anchieta; Therêncio Corrêa da Silva
    The book is a collection of nine articles written by teachers who form the OFS Project based on continuing education practices experienced in eight schools in the municipal public education system of Manaus from 2017 to 2019.
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Divulgação científica: teorias e práticas para o ensino de ciências no Amazonas
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2019-11-14) Rendeiro, Manoel Fernandes Braz; Gonçalves, Carolina Brandão; Araújo, Cleusa Suzana Oliveia de; Carvalho, Francinete Bandeira; Magalhães, Cíntia Emanuelly Ramos; Mateus, Wagner de Deus; Almeida, Elder Tânio Gomes de; Cleusa Suzana Oliveira de Araújo; Carolina Brandão Gonçalves; Cíntia Emanuelly Ramos Magalhães
    This book is composed of 7 chapters that have as object of study the following subjects: information and communication technologies, the scientific journals supported by the Internet, the Museums as spaces of interlocution of knowledge and constitutors of dialogues between the past and the present in its dimension with Science and the use of videos in the school context produced by the students themselves to learn the scientific contents.
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Ensino de história e cultura afro-brasileira: desafios e perspectivas na Amazônia
    (Universidade do Estado do Amazonas, 2019-05-06) Silva, Júlio Claudio da; Rocha, João Marinho da; Santos, Joceneide Cunha dos; Costa, Renilda Aparecida; Silva Jr, Juarez Clementino da; Abreu, Tenner Inauhiny de; Costa, Marcilene Silva da; Rodrigues, Renan Albuquerque; Oliveira, Georgio Ítalo Ferreira de; Almeida, Maria Ariádina Cidade; Ferreira, Arcângelo da Silva; Pires, Adriana de Souza; Oliveira, Daniele Greize Belém de; Ribeiro, Edicleuza Costa; Lima, Ivaldo Marciano de França; Abreu, Martha; Freitas, Marilene Corrêa da Silva; Cruz, Teresa Almeida
    Teaching of Afro-Brazilian History and Culture: Challenges and perspectives in the Amazon Region aims to be a record of memory, an emblem of the collective efforts of researchers dedicated to black studies, gathered in a fruitful dialogue established during the I Seminar of the Nucleus of Afro-Brazilian Studies of the State University of Amazonas.
É permitida a reprodução e a exibição para uso educacional ou informativo, desde que respeitado o crédito ao autor original e citada a fonte. Permitida a inclusão da obra em Repositórios ou Portais de Acesso Aberto, desde que fique claro para os usuários esses “termos de uso” e quem é o detentor dos direitos autorais, a Universidade do Estado do Amazonas (UEA). Proibido o uso comercial. Permitida a criação de obras derivadas, desde que respeitado o crédito ao autor original. Essa licença é compatível com a Licença Creative Commons (by-nc-sa).