Resolução de problemas contextualizados com uso de material concreto no 1º ano do ensino médio sobre funções polinomiais do 1º grau

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade do Estado do Amazonas

Resumo

This work aims to contribute to the improvement of meaningful student teaching and learning about polynomial functions of the 1st degree through contextualization of problems with the use of concrete materials for the 1st year of high school. Based on this general objective, this research intends to achieve the following specific objectives: to define the concepts of the 1st polynomial functions degree; contribute to teaching and learning about polynomial functions of the 1st degree in the change from colloquial language into mathematical language from problems contextualized; apply concrete material with activities involving problems 12 contextualized on polynomial functions of the 1st degree in 02 classes of the 1st year of the high school; interpret the results obtained after applying the activities proposals in the research verifying the contribution of the concrete material to the study of 1st degree polynomial functions; develop methodological alternatives in teaching and learning 1st degree polynomial functions.

Descrição

Citação

NASCIMENTO, João Batista do. Resolução de problemas contextualizados com uso de material concreto no 1º ano do ensino médio sobre funções polinomiais do 1º grau. 2019. 157 f. TCC (Graduação em Matemática) - Universidade do Estado do Amazonas, Manaus.

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por