A Influência das Metodologias Ativas no Ensino de Física: Um Estudo Sobre a Preferência dos Alunos do 2° ano do Ensino Médio

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade do Estado do Amazonas

Resumo

This study aims to investigate the methodological preferences of sophomore high school students at Professora Nazira Litaiff Moriz State School in Physics. The research was conducted during a supervised internship and involved administering questionnaires to identify student preferences between practical and traditional classes. The results indicated a strong tendency among students to favor practical classes, highlighting the importance of active methodologies for student understanding and engagement. Data analysis suggests that integrating experiments into Physics instruction can enhance learning by making scientific concepts more accessible and relevant to students' daily lives.

Descrição

Palavras-chave

Citação

SOUZA, Clebson Ferreira de. A influência das metodologias ativas no ensino de física: um estudo sobre a preferência dos alunos do 2° ano do ensino médio, 2024. 12f (Graduação em Física) Universidade do Estado do Amazonas, Tefé.

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States