A Influência das Metodologias Ativas no Ensino de Física: Um Estudo Sobre a Preferência dos Alunos do 2° ano do Ensino Médio
Carregando...
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade do Estado do Amazonas
Resumo
This study aims to investigate the methodological preferences of sophomore high school students at Professora Nazira Litaiff Moriz State School in Physics. The research was conducted during a supervised internship and involved administering questionnaires to identify student preferences between practical and traditional classes. The results indicated a strong tendency among students to favor practical classes, highlighting the importance of active methodologies for student understanding and engagement. Data analysis suggests that integrating experiments into Physics instruction can enhance learning by making scientific concepts more accessible and relevant to students' daily lives.
Descrição
Palavras-chave
Citação
SOUZA, Clebson Ferreira de. A influência das metodologias ativas no ensino de física: um estudo sobre a preferência dos alunos do 2° ano do ensino médio, 2024. 12f (Graduação em Física) Universidade do Estado do Amazonas, Tefé.
Coleções
Avaliação
Revisão
Suplementado Por
Referenciado Por
Licença Creative Commons
Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States